Hoe installeer ik de Booq-app op mijn apparaat?

Android

Voor installatie van de booq-app op een Android-device volg je dit stappenplan:

  • Maak verbinding met het wifi-netwerk waar booq POS op draait.
  • Typ in de browser het ip-adres van je server in en typ erachter :8080/booq/app. Laad de pagina.

Het IP-adres kun je vinden in één van de andere booq-apps via de knop ‘Instellingen‘. Mocht je deze niet kunnen vinden, of heb je geen andere booq-apps draaien, bel dan de booq Servicedesk. Zij kunnen je van het juiste IP-adres voorzien.

  • Mocht je een beveiligingsmelding ontvangen, dan kun je via “OK” verder klikken.
  • De app wordt nu gedownload.
  • Klik op het bestand dat gedownload is.
  • Klik op “Install“.
  • Kies “Open“.

*De app is nu geïnstalleerd, nu hoeft hij enkel nog gekoppeld te worden aan de server, zie onderaan de pagina hoe.

Apple/IOS

Voor installatie van de booq-app op een Apple-toestel volgt u dit stappenplan:

  • Open de ‘App Store‘ en zoek op “booq POS”
  • Druk rechtsboven op “installeren
  • Druk vervolgens op “Open

Nadat je de booq-app hebt geïnstalleerd, is de volgende stap deze in te stellen.

  • Open de app en klik linksonder op “het tandwieltje” om naar ‘Instellingen‘ te gaan.
  • Vul eventueel bij ‘POS-apparaatnaam‘ een herkenbare naam van het device in (bijvoorbeeld “kassa bij bar”). Klik op “OK“.
  • Vul bij ‘Servernaam/IP-adres‘ het IP-adres van de server in. Klik op “OK“.
  • Na het invullen verschijnt een melding dat het device succesvol is geregistreerd op de server. Via ‘het pijltje linksboven‘ kun je terugkeren naar het inlogscherm.

Volgens kun je door middel van de inlogcode inloggen en de app gebruiken.

Kom je er zo toch niet uit?

Staat jouw vraag er niet bij of loop je ergens tegenaan? Neem dan contact met ons op!

Bel nu